Anuncis del lloc

Premis i reconeixements dels Treballs de Recerca d'enguany

de Usuario eliminado -

Benvolguts/des,

Aquí teniu un resum dels principals premis i reconeixements que han obtingut enguany alguns dels treballs de recerca de batxillerat:

- L’Agència de Gestió d’Ajuts i Recerca Universitaris (AGAUR) de la Generalitat de Catalunya ha premiat el treball de recerca de JÚLIA FARGAS RAMIRO Estudi de la vinya, el vi i les diferents tècniques de fermentació de la collita 2021 al Celler Fargas-Fargas, treball tutoritzat per Anna Reyes. Aquest treball és un reconeixement al foment de l’esperit científic entre el jovent i té una dotació econòmica de 850 €.

- En la 22ª edició dels premis Fundació Lacetània en la categoria de CTME dona, ha guanyat el treball de LAIA CORS PUIGDOLLERS, Intoleràncies alimentàries, treball tutoritzat per Judit Roca.

- En la 26ª edició dels Premis UVIC als millors treballs de recerca d’estudiants de batxillerat. Un del premis va ser per l’estudiant MARTINA PUIG ORCERO de 2n batxillerat D, que ha presentat el treball Els consells d’Ovidi, tutoritzat per Sandra Vilamala, ha guanyat el premi accèssit a la categoria Eumo Dc als millors treballs de recerca de batxillerat.

- En la 17ª edició dels premis als Treballs de recerca de batxillerat dins l’Àmbit de la Química s’ha atorgat un Accèssit dotat amb 150 €, al treball de la LAIA OTAL SALVANS Absorció de la salinitat del sòl amb borratges, treball tutoritzat per les professores Verònica Ribas i Anna Reyes.

- En la 10ª edició del concurs de treball de recerca en francès de Catalunya que es va celebrar a l’Institut Français de Barcelona, l’alumna MARINA FERNÁNDEZ SÁNCHEZ de 2n de batxibac ha quedat finalista amb el seu treball Comparaison entre la mythologie grecque et japonaise, tutoritzat per les professores Layla Selim i Sandra Vilamala.

- En la 4a convocatòria dels Premis ALMIA, en XAVIER GIRALT PADRÓ, alumne del Batxillerat de tarda, amb el seu treball de recerca  Creació d’un sistema solar energètic amb monitoratge de dades, tutoritzat per la professora Mercè Vendrell, ha rebut el primer premi en categoria de Batxillerat.

- Com cada any la Fundació d’Aigües de Manresa ha triat per tenir en el seu fons bibliogràfic els treballs de LAIA OTAL SALVANS Absorció de la salinitat del sòl amb borratges, tutoritzat per Verònica Ribas i Anna Reyes i el treball de FERRAN RIBERA BONVEHÍ La llera del riu Cardener, una font de vida per Sant Joan, tutoritzat per Gemma Bayerri.

- També s’ha triat el treball de JANA LLUSSÀ CANAL El deteriorament del barri antic; proposta de rehabilitació, tutoritzat per Josep Castilla, per formar part del fons bibliogràfic de la Biblioteca del Casino de Manresa.

En el concurs intern de l’Institut Lluís de Peguera, els treballs guanyadors de cadascuna de les modalitats han estat;

De l’àmbit del batxillerat científic, el treball de LAIA OTAL SALVANSAbsorció de la salinitat del sòl amb borratges, treball tutoritzat per Verònica Ribas i Anna Reyes.

De l’ambit tecnològic, el treball de MIQUEL LEDESMA BERENGUERExperimentació amb intel·ligències artificials, treball tutoritzat per Antoni Ubieto.

De l’àmbit humanístic, el treball de FERRAN RIBERA BONVEH ÍLa llera del riu Cardener, una font de vida per Sant Joan, tutoritzat per Gemma Bayerri.

De l’àmbit social, el treball d’EMMA LORENTE CORTÈSL’odissea del folcklore català, treball tutoritzat per Sandra Vilamala.

De l’àmbit de les arts plàstiques, el treball d’ANAÏS ROY CIDRemodelació d’un habitatge, treball tutoritzat per Imma Simon.

De l’àmbit de les arts escèniques, el treball d’ÒSCAR MONTOYA GARCIALa visió actual de les composicions musicals, treball tutoritzat per Sergi Beringues.

Finalment comentar que aquest any la mateixa AGAUR ha premiat a l’Institut Lluís de Peguera per la seva qualitat en el global de treballs de recerca presentats en aquesta convocatòria. El premi està dotat en 3000 € per gastar en material.

Moltes Felicitats! A tothom.

Coordinació

Exposició Land Art al Cercle Artístic, del 7 al 15 de juliol

de Usuario eliminado -

Projecte Land Art de 1r de Batxillerat, on es reflexiona a partir del concepte LARES que simbolitza la llar, el refugi o un Déu protector. L'exposició mostra diferents visions, que van des dels diferents tipus de llars fins a l'úter matern. El Land Art és un corrent de l'art contemporani on el paisatge i l'obra estan estretament vinculats. La natura proporciona els materials per aquestes creacions

Coordinació

Institut Lluís de Peguera

Primera edició del Congrés d'Ecociutat-Joves per la sostenibilitat

de Usuario eliminado -

Prop de 300 joves estudiants de quatre centres d'educació secundària del Bages (L’Institut Lluís de Peguera de Manresa, FEDAC Manresa, el SINS Cardener de Sant Joan de Vilatorrada i l’Institut Escola Pompeu Fabra d’El Pont de Vilomara i Rocafort) van dur a terme amb èxit la primera edició del Congrés d'Ecociutat-Joves per la sostenibilitat. Aquest esdeveniment, realitzat a l'Anònima de Manresa, va ser una plataforma per a la presentació de propostes i projectes per part dels joves, amb l'objectiu de millorar el seu entorn i fomentar la sostenibilitat a la seva comunitat.

Montserrat Martí

Coordinadora de 2n d'ESO

INS Lluís de Peguera
 

10è Concurs de treball de recerca en francès de Catalunya, organitzat per l'APFC de Barcelona

de Usuario eliminado -

Benvolguda comunitat eductiva del Peguera,

El passat dimarts 20 de juny a les 14h00 a l'Institut francès es va celebrar el 10è Concurs de treball de recerca en francès de Catalunya, organitzat per l'APFC de Barcelona. L'alumna, Marina Fernández Sánchez, de 2n de Batxibac va quedar finalista en aquest concurs per al seu treball: Comparaison entre la mythologie grecque et japonaise, tutoritzat per Sandra Vilamala i Layla Selim. La felicitem per la seva excel·lent exposició.

Coordinació

Institut Lluís de Peguera

IFB

AULES OBERTES D'ESTUDI 2023

de Usuario eliminado -
Benvolguts /des,
 
Aquest serà el 3er estiu que des de l'Ajuntament i dins les accions del Pla Educatiu d'Entorn organitzen un servei gratuït d'aules obertes d'estudi del 26 de juny al 21 de juliol. Es tracta d'un espai condicionat perquè els infants i joves puguin fer feines d'estiu amb el suport d'un educador/a que els pot acompanyar en la realització de la tasca. S'adreça a alumnat de 5è i 6è de Primària i ESO.
 
Salutacions 
 

Coordinació

Temas antiguos...