Lynn Margulis: “No somos importantes para la vida”

 

 

Abans de la lectura del text


L'entrevistador ha escollit com a títol una frase de la científica Lynn Margulis que diu "no somos importantes para la vida".

  • Què us suggereix aquest títol? De què penseu que anirà l'entrevista?

 

 

Lectura del text


Ara llegirem l'entrevista en veu alta, una persona farà de narradora, una altra farà d'entrevistador i una tercera farà de Lynn Margulis. Les altres persones de la classe escoltaran i poden anar subratllant algun mot del que no sàpiguen el seu significat.

Lynn Margulis: "No somos importantes para la vida"
La Vanguardia Digital, diumenge 26 de gener de 2003

 

1. Un cop feta aquesta lectura, formareu 5 grups, d'acord amb els objectius següents:

  • Buscar la idea principal, el fil conductor de tota l'entrevista. Sobre què es vol parlar? Quin és el tema de fons? (GRUP A)
  • Buscar informació sobre la científica entrevistada. Quina és la seva contribució científica? On treballa? En què està especialitzada? (GRUP B)
  • Buscar les controvèrsies que es plantegen en l'entrevista. Buscar què pensa l'autora: en què està d'acord i en què està en desacord respecte a altres paradigmes importants de la biologia? (GRUP C)
  • Buscar les respostes que dona l'entrevistada i que generen noves preguntes a l'entrevistador. De què s'estranya el periodista? Què provoca un sotrac amb la seva manera de pensar? (GRUP D)
  • Buscar noves preguntes que suggereix l'entrevista. Hi ha altres hipòtesis sobre el mateix tema? Què se'n pensa ara en el camp de la "ciència oficial"? Com podríeu continuar el text? (GRUP E)

2. Un cop organitzats els 5 grups, tornareu a llegir en grup l'entrevista i fareu la vostra tasca. Potser necessitareu documentació que us pot donar el vostre professorat. Cada grup escriurà en un full un resum sobre la tasca que se us ha demanat. Per fer-ho una persona del grup serà l'encarregada de recollir en un full les aportacions de tots els membres del grup. Després acordareu quins són els punts fonamentals i escriureu el text explicatiu que llegireu en la posada en comú.

 

3. Posada en comú: cada portantveu de grup (en ordre de A a E) exposa a la classe la seva tasca.

 

4. FEINA COMUNA: Per tal de trobar el lligam entre tots els aspectes aportats, fareu UN MAPA CONCEPTUAL comú que relacioni i contempli tots aquells aspectes que heu treballat de l'entrevista

 

5. Debat final (amb tot el grup classe):

  • Quin títol posaríeu ara a l'entrevista?
  • Quin és el vostre posicionament sobre el tema?